MITAS NR. 1

“Tradicinė pornografija yra panaši į Playboy”

Daugelis suaugusiųjų žodį „pornografija“ sieja su erotiniais žurnalais vyrams, tokiais, kaip „Playboy“ ar „Hustler“. Tačiau tai, kas dar prieš dvidešimt metų buvo laikoma pornografija, šiandien jau prasiskverbė į populiariąją kultūrą, rodoma filmuose, televizijos serialuose ir reklamose. Internetas labai stipriai paveikė pornografijos pobūdį, nes ji šiandien pasiekiama vienu paspaudimu, ją galima žiūrėti visiškai anonimiškai ir dažniausiai nemokamai. Šiais laikais pornografija yra „gonzo“ tipo, kai rodomi iš arti filmuoti ar fotografuoti  lyties organai, siekiant, kad peržiūrintys pasijustų lyg pats dalyvautų lytiniame akte, kurio metu fizinis ir verbalinis smurtas laikomas norma. (1)

Interneto pornografijos prieinamumas, pigumas ir anonimiškumas nuolatos pritraukia naujų klientų iš viso pasaulio. Manoma, kad apie 30 proc. viso, šiuo metu internetu perduodamo turinio yra pornografinis. Užtenka į „Google“ paiešką įvesti žodį „porn“ ir jau po kelių sekundžių paieškos rezultatuose rasite nuorodas į „Youtube“ turinčias sąsajų su pornografiniais kanalais (pavyzdžiui, „Pornhub“, „Youporn“), kuriuose tik ir laukiama naujų žiūrovų. Vien „Pornhub“ — didžiausiame pornografiniame kanale esantį turinį vartotojai žiūrėjo 4,6 milijardo valandų. (2)

Beveik visi vadinamojo „tube“ tipo pornografiniai kanalai priklauso „Mindgeek“ – tarptautinei kompanijai, kuri tvirtina užsiimanti interneto tinklapių dizainu ir kūrimu bei darbu IT srityje be jokių sąsajų su pornografija. Tačiau iš tiesų „Mindgeek“ šiuo metu yra pornografijos gamybos ir platinimo monopolininkė, uždirbanti milijonus pelno iš reklamos savo tinklapiuose ir siūlanti vartotojams registruotis į mokamus pornografinius tinklapius su ekstremaliu turiniu – tokiu, kuriame dar daugiau prievartos ir smurto. (3)

Kaip ir bet kuris kitas kapitalistinis verslo subjektas, „Mindgeek“ kompanija skiria didžiules pinigų sumas reklamai populiariose erdvėse. 2015 metais Niujorko Taims aikštėje buvo iškabinta didžiulė reklama su šūkiu „Ranka yra viskas, ko reikia“ (angliškai „All you need is hand“) su užuomina į tai, kad žmonės pasitenkins turėdami prieigą prie pornografinio turinio. „Mindgeek“ daug nuveikė pateikdama pornografiją kaip įprastą kasdienį dalyką ir tuo pat metu užmaskavo jos išnaudotojišką pobūdį vien tam, kad pornografijos paklausa augtų ir didėtų kompanijos pelnas.

Informacija apie inicijuotą kampaniją: https://www.moteriai.lt/lt/2019/09/16/reality-check-projektas/


1. Bridges, A. J., Wosnitzer, R., Scharrer, E., Sun, C., and Liberman, R. (2010). “Aggression and sexual behavior in bestselling pornography videos: A content analysis update,” Violence Against Women, 16(10):1065-1085.

2. Pornhubs yearly statistics.

3. The Economist. Naked Capitalism – Pornography. 26-09-2015.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.